renault-ze.nlrenault-ze.nl

    Abonneer u op Updates

    Wat is heet

    Waarom het oefenen van scootertheorie essentieel is voor het behalen van je scooterrijbewijs

    March 8, 2023

    Gereedschapskoffers: De essentie van elke auto garage

    February 14, 2023

    Porsche Taycan-lessen, adoptie van EV’s in het hart van de VS, EV versus ICE-prijspariteit: Today’s Car News

    March 10, 2022
    Facebook Twitter Instagram
    Friday, March 24
    Facebook Twitter Instagram YouTube
    renault-ze.nlrenault-ze.nl
    • Home
    • Auto deskundige
    • Auto eigenaar
    • Groene auto
    • Sportwagen
    renault-ze.nlrenault-ze.nl
    Home»Sportwagen»Een overzicht van Alpina – Motorblok
    Sportwagen

    Een overzicht van Alpina – Motorblok

    BjornBy BjornNovember 22, 2021Updated:December 5, 2022No Comments4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Reddit WhatsApp Email
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

    Alpina Burkard Bovensiepen GmbH & Co. KG is een autoproductiebedrijf gevestigd in Buchloe, in het district Ostallgäu in Beieren, Duitsland, dat hoogwaardige versies van BMW-auto’s ontwikkelt en verkoopt.

    De wortels van Alpina gaan terug tot 1962 toen Burkard Bovensiepen een Weber dubbele carburateur ontwikkelde voor de BMW 1500. Deze carburateur werd goed ontvangen door de autopers, evenals door BMW’s eigen verkoopbaas Paul G. Hahnemann. In 1964 certificeerde BMW de kwaliteit van dit Alpina-product door BMW-voertuigen met het Alpina-systeem de volledige fabrieksgarantie te geven.

    Hoewel Alpina begon met het produceren van typemachines, hield de oorspronkelijke Alpina eind jaren zestig op te bestaan ​​in hun poging om de textielindustrie in te gaan. In 1965 richtte Burkard een BMW-tuningbedrijf op, na zijn succes met investeringen in de aandelenmarkt. Hij begon het tuningbedrijf in een bijgebouw van de oorspronkelijke Alpina typemachinefabriek. Het bedrijf werkte aan carburateurs en gereviseerde cilinderkoppen. In 1970, met zeventig werknemers, veranderde de oorspronkelijke faciliteit van locatie van Kaufbeuren naar Buchloe.

    In de eerste jaren vestigde Alpina zijn kerncompetentie door carburateurs en krukassen af ​​te stemmen om meer vermogen uit BMW-motoren te halen, elementen die uiteindelijk het logo van het bedrijf bepaalden, dat in 1967 ontstond. Tussen 1968 en 1977 deden Alpina-auto’s het erg goed in de competitie . Het hoogtepunt was in 1970, toen de auto’s van het team het Europees toerwagenkampioenschap, het Duitse heuvelklimkampioenschap wonnen, rbondgenoot- en baanracekampioenschappen en de uiterst prestigieuze 24 uur van Spa.

    Alpina trok zich officieel terug uit het racen in 1988 vanwege capaciteitsbeperkingen en restricties. Hieraan gekoppeld was de beslissing om te beginnen met de productie van een nieuwe set BMW Alpina-auto’s.

    Onderscheidende kenmerken van Alpina-voertuigen zijn het feit dat deze modellen letterlijk “gefabriceerd” zijn, wat “met de hand gemaakt” betekent. Het productieproces wisselt tussen het fijn afstellen van de motor, het leveren aan de BMW-fabriek, het daar trouwen van motor en carrosserie, en het terugbrengen naar Alpina voor een upgrade van het interieur met Alpina’s specifieke componenten, wederom allemaal in een handgemaakt proces dat slechts beperkte productieaantallen mogelijk maakt . Naast de motor en het interieur optimaliseert Alpina ook de transmissie en installeert op de meeste auto’s schakelaars met schakelknoppen op het stuur (Switch-Tronic genaamd), met schakelpeddels die worden gebruikt op de B4 S Edition 99. Dit heeft historische redenen, aangezien Alpina de eerste was die monteer schakelknoppen op het stuur. Onderscheidende kenmerken van het exterieur zijn de 20-spaaks lichtmetalen velgen met verborgen ventielen onder de naafdop en de metallic koetswerkkleuren “Alpina Blue of -Green”. Binnenin worden de beste materialen gebruikt om het exclusieve gevoel te creëren. Een typisch blauw en groen patroon wordt vaak gebruikt op interieuronderdelen zoals stiksels op leer. Een dun, krijtstreepachtig koetswerkdecor aan de buitenkant in goud of zilver is ook een kenmerk van oudere Alpina-auto’s, wat een optie is op nieuwe Alpina-modellen. Een metalen plaat aan de binnenkant bewijst ook het erfgoed en het serienummer van de auto.

    Alpina BMW 3 Serie

    Vergeleken met auto’s van BMW’s interne dochteronderneming BMW M, leggen Alpina’s voertuigen meer nadruk op luxe, een hoger koppel en hebben ze hun eigen Alpina-stijl schakelbare ZF automatische transmissies in plaats van handmatige of semi-automatische transmissies. Wat betreft de krachtige varianten van de BMW E60 5-serie, biedt de B5 bijvoorbeeld een andere kijk op prestaties en hoe deze te bereiken. In tegenstelling tot de eigen M5 van BMW M, die een atmosferische, hoogtoerige 5.0L V10 heeft, gebruikt de Alpina B5 een supercharged 4.4L V8 die vergelijkbare pk’s en een groter koppel produceert bij lagere toerentallen.

    Uiteindelijk is Alpina een legendarische tuner van BMW’s en zal het een extreem coole en iconische auto blijven. Elke keer als ik er een op straat zie, denken mijn vrienden die niet van auto’s houden gewoon dat het een normale, saaie BMW is, maar wat ze niet zien, is de hoeveelheid aanpassingen en geschiedenis die in de auto is ingebed.

    Bedankt voor het lezen van dit artikel over motorblok. Als je vragen hebt over iets in dit artikel, bezoek dan gerust de contactpagina van mijn website. Blijf mijn website lezen als je dit leuk vond.

    Soortgelijk:

    Graag willen Bezig met laden…


    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    Next Article Lamborghini Aventador-opvolger: hybride supercar bespioneerd
    Bjorn
    • Website

    Related Posts

    Hoe Tesla dit kwartaal zoveel heeft verdiend – Motorblok

    February 5, 2022

    Het ontwikkelingstokensysteem van de Formule 1 uitgelegd – Motorblok

    January 1, 2022

    De geschiedenis van Saab – Motorblok

    December 26, 2021
    Onze keuzes

    Abonneer u op Updates

    Abonneer u op Updates

    Wat is heet

    Waarom het oefenen van scootertheorie essentieel is voor het behalen van je scooterrijbewijs

    March 8, 2023

    Gereedschapskoffers: De essentie van elke auto garage

    February 14, 2023
    Over ons
    Over ons

    Deze knorrige oude raceauto die ik ken, vertelde me ooit iets: 'Het is een lege beker.

    Facebook Twitter Instagram Pinterest Vimeo YouTube
    2022 © renault-ze.nl Alle rechten voorbehouden

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.