De acceptatie van elektrische voertuigen in het hart van de VS blijft achter, maar dit kan binnenkort veranderen. GM en Volvo zien in 2025 prijspariteit EV versus ICE. En Porsche onthult enkele lessen die het heeft geleerd van zijn elektrische Taycan-auto. Dit en meer, hier bij Green Car Reports.
Porsche heeft de juiste keuze gemaakt door zijn Taycan rond een 800 volt accupakket te bouwen, maar heeft de accucellen zelf onderschat. Dit zijn enkele van de zaken waar leidinggevenden van Porsche onlangs naar verwezen als lessen die zijn getrokken uit Taycan – terwijl het merk vooruit leunt naar zijn PPE-platform dat goed is voor toekomstige elektrische auto’s van Porsche, Audi en Bentley.
Volvo en General Motors behoren tot de oudere autofabrikanten die inzien dat EV’s tegen 2025 niet meer zullen kosten dan benzineauto’s. Prijspariteit voor EV versus ICE-technologie zal worden ondersteund door technologische verbeteringen en de Inflation Recovery Act (IRA), die beide bedrijven wijzen op een sterkere businesscase voor EV’s.
En de acceptatie van elektrische voertuigen blijft achter in het hart van de VS, volgens een recente studie, maar het wijst erop dat als gevolg van een aantal factoren, zoals productbeschikbaarheid, een zich snel vormende oplaadinfrastructuur en consumentenbewustzijn, dit binnenkort kan veranderen.